ایستا سازان

تیرچه آماده –

در گذشته ساخت تیرچه به شکل دستی یا سنتی متداول بوده که امروزه با تولید تیرچه های صنعتی ایرادات شکل سنتی آن گرفته شده است. مثلا میلگردهای خرپا در تیرچه سنتی با استفاده از دست زیگزاگی میشدند که این امر باعث نا متقارن و کج شدن تیرچه میشد، اما این مشکل در ساخت تیرچه صنعتی با بهره گیری از دستگاه اتوماتیک برطرف شد. تولید تیرچه صنعتی با رعایت استانداردهای ساخت و ساز به ایمنی ساختمان نیز کمک بیشتری می کند و قیمت تیرچه صنعتی نسبت به سایر تیرچه ها از جمله تیرچه سنتی مقرون به صرفه تر است. در حال حاضر فروش تیرچه صنعتی فراگیرتر از مدل سنتی آن بوده و کاربرد بیشتری بمنظور خرید تیرچه در میان خریدران دارد و تیرچه سنتی محبوبیت و کارایی خود را به دلیل ایراد در ساخت آن و عدم ایمنی لازم برای بکارگیری در فندانسیون و بدنه ساختمان ها از دست داده است.

ایستا سازان

امروزه تولید تیرچه و اجرای سقف تیرچه بلوک ، یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین شیوه اجرای سقف ها در ساختمان می باشد. سقف تیرچه بلوک دارای ویژگی ها و امتیازات متفاوتی است که باعث شده است که این نوع از سقف ها به یکی از محبوب ترین روش ها تبدیل گردد. با اجرای این سقفه ها، به دلیل مصرف کمتر بتن، سقفه های تیرچه بلوک بسیار سبک هستند و بعلاوه هزینه اجرای ساختمان کاهش می یابد. تیرچه بلوک ها در برابر نیروهای جانبی مقاومت خوبی دارد. برای پیمانکاران نیز به لحاظ اجرایی آسان است.

مهمترین بخش یک سقف تیرچه بلوک، تیرچه های سقفی می باشد. امروزه تیرچه های صنعتی جایگزین تیرچه های سنتی شده است. دستگاه های مدرن با پیشرفت تکنولوژی توانسته اند تولید سنتی و دستی تیرچه هایی با روش های جدید بعهده بگیرند.

تولید صنعتی این محصول بسیاری از ایرادات اجرای تیرچه سنتی را از بین برده است. تیرچه های صنعتی ( پرسی ) دارای ویژگی هایی برتری نسبت به تیرچه دستی هستند که در ادامه مقایسه شده است.

در تولید دستی تیرچه سنتی، میلگردهای برشی به شکل زیگزاگ درآمده و سپس با دستگاه جوش به شکل اسکلت تیرچه در می آید. روش دستی توسط نیروی انسانی انجام می گیرد، تولید محصول دارای خطاهای اجتناب ناپذیر خواهد بود ولی در روش صنعتی به دلیل اجرا توسط دستگاه این خطاها بوجود نمی آید.

ایستا سازان

مزایای استفاده از تیرچه صنعتی بجای تیرچه سنتی
کاهش وزن ساده
کاهش هزینه های تولید تیرچه
ذخیره سازی تناژ های بالا در صنعت ذوب آهن و امکان صادرات آن
کاهش قیمت تیرچه به دلیل صرفه جویی در مصرف
سبک شدن اجرای سقف
صرفه جویی در فضا و زمان اجرای پروژه
عدم لرزش سقف حتی در دهانه ی بزرگ سقف ها
حمل و نقل و امکان ارسال به تمامی نقاط کشور و صرفه جویی در هزینه ها
تولید انبوه خرپا بصورت کاملا مکانیزه

همچنین میتوانید در مورد خرپای صنعتی مطالعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت آنلاین